Varumärken hos Autogruppen

ABARTH

prestanda. utmanande. aggressivitet. unikt ljud.

Abarth LOGO
Abarth LOGO

EN NY NIVÅ AV PRESTANDA

ABARTH

Abarth LOGO

EN NY NIVÅ AV PRESTANDA

ABARTH

595

595 Turismo

595 Competizione

595 Esseesse

F595

595

595 Turismo

595 Competizione

595 Esseesse

F595

595

595 Turismo

595 Competizione

595 Esseesse

F595

DEN ELEKTRISKA RESAN

abarthmodellerna blir elektrifierade 2024.

25%

ABARTH 595

195.900 kr

ABARTH 595

195.900 kr

ABARTH 595

195.900 kr

TEKNISKA DETALJER

NY SPORTIG DESIGN

Nya sidoluftintag på den bakre stötfångaren ger ökat luftflöde till motorn och laddluftkylaren; den främre bakre stötfångaren, sidokjolarna, spoilern och den bakre extraktorn bidrar till att fästa bilen på vägen.

KOM OCH TITTA FÖR DIN EGEN SKULL

Läderratt, instrumentbräda i karossfärg med ny krom och sportiga Abarth-säten noggrant i äkta Abarth-stil, alla element framhäver tillsammans sportigheten hos din Abarth.

IGENKÄNNLIG STIL

Detaljerna gör skillnad, och summan av dessa detaljer, såsom nya kromdetaljer och tillgången till ett brett urval av karossfärger, inklusive pastell-, metall- och trefärgsfärger, gör 595 unik.

SYNLIGA AVGASRÖR

Abarths motorljud är ren njutning i kombination med Abarths dubbla avgasrör i kromat stål förstärker ljudet ytterligare. Full gas och släpp det intensiva, kraftfulla bruset till dina följare, ljudet som är typiskt för alla Abarth.

DESIGNAD FÖR ATT PRESTERA

Fronten designades om och har nu ett förstorat luftintag, för att förbättra värmehanteringen i motorrummet och för att öka kylkapaciteten med 18 %. Prestanda och regelbundenhet i motorleveransen ökar, även vid mer extrem racing-trimning. Dessutom är den nya sportiga ryggdiffusorn nu anpassningsbar tack vare de nya färgpaketen som finns i tre färger: vit, röd och svart.

1,4 TURBO T-JET MED 145 HK

En effekt på 145 hk och ett maximalt vridmoment på 206 Nm vid 3000 r/m. 595-motorn kan nå en hastighet på 210 km/h, med en acceleration 0-100 på 7,8. Räcker fortfarande inte för dig? Slappna av, det är bara början.

Maxhastighet
209,8 km/h
Acceleration 0-100 km/h
7,8 sek. (manuell växellåda)
Vikt till effektförhållande
7,1 kg / HP
Kombinerad förbrukning mpg (l/100km)
41,5 (6,8) – 39,8 (7,1)
CO2-utsläpp (g/km)
155 – 159 WLTP (manuell växellåda)
CO2-utsläpp (g/km) Cabriolet
158 – 161 WLTP (manuell växellåda)
Utsläppsstandard
EM 6D-final

UPPHÄNGNING

Fram: Mac-Pherson fjädring med krängningshämmare
Bak: Torsionsbalk med krängningshämmare

 

Stötdämpare
Fram: teleskopisk med FSD-ventil (Frequency Selective Damping)
Bak: teleskopisk

 

Chassi
Sänkt sportfjädring

 

Bromssystem
Fram: Ventilerade bromsskivor Ø 284 x 22
Bak: skivor Ø 240 x 11

 

Lättmetallfälgar
16” lättmetallfälgar med 195/45 däck


Elektriskt system
Batteri 250A/50 Ah

595 TURISMO

238.900 kr

595 TURISMO

238.900 kr

595 TURISMO

238.900 kr

TEKNISKA DETALJER

DUBBLA AVGASRÖR I KROMAT STÅL.

Abarths motorljud är ren njutning i kombination med dubbla avgasrör i kromat stål som förstärker ljudet något ytterligare. Full gas och släpp det intensiva, kraftfulla bruset till dina följare, ett ljud som är typiskt för alla Abarth.

NY SPORTIG DESIGN.

Varje detalj föddes med prestanda i åtanke: nya sidoluftintag på den bakre stötfångaren ger ökat luftflöde till motorn och laddluftkylaren; den främre bakre stötfångaren, sidokjolarna, spoilern och den bakre extraktorn bidrar till att fästa bilen på vägen.

EN ENASTÅENDE STIL.

Ännu mer bestämd. Ännu mer karaktär. Anpassa din 595 Turismo och gör den unikt. Välj den färg som är bäst anpassad till din själ och visa att du verkligen vill sticka ut från mängden med det nya, exklusiva, glänsande svarta taket till din 595.

SPORTIG KÖRNING NATT SOM DAG.

Nya strålkastarkluster fram och bak, med LED-varselljus som standardutrustning. Xenonstrålkastare finns som tillval.

BÄST I STIL OCH TEKNIK.

Automatisk klimatkontroll, regn- och disksensor, riktig parkeringssensor, insynsskyddsglas, läderratt, mörkgrå instrumentbräda för en kontrasterande effekt med inredning i satinkrom och sportiga Sabelt GT svarta läder- eller tobaksläderstolar, i perfekt stil med 595 Turismo, alla element framhäver sportigheten hos din Abarth och garanterar den maximala körupplevelsen av en italiensk granturismo.

MOTOR

T-JET, 1368 cm³, rak 4 cylindrar, 4 ventiler per cylinder
Max uteffekt
165 hk (121 kW) vid 5500 rpm
Max vridmoment
230 Nm vid 3000 rpm
Turbo
Garret GT 1446

Växellåda
5-växlad manuell

5-växlad robotiserad sekventiell växellåda (tillval)
Avgassystem
Dubbelt avgassystem i kromat stål bak
Filter
BMC högpresterande insugssystem

Maxhastighet
218 km/h
Acceleration 0-100 km/h
7,3 sek. (manuell växellåda)

7,4 sek. (robotiserad sekventiell växellåda)
Vikt till effektförhållande
6,5 kg/HK
Kombinerad förbrukning (l/100 km)
6,2 – 6,5 (manuell växellåda)

6,3 – 6,6 (sekventiell robotiserad)
Kombinerad förbrukning (l/100 km) Cabriolet
6,4 – 6,5 (manuell växellåda)

6,9 – 7,1 (sekventiell robotiserad)
CO2-utsläpp (g/km)
153 – 158 WLTP (manuell växellåda)

153 – 158 WLTP (sekventiell robotiserad)
CO2-utsläpp (g/km) Cabriolet
156 – 160 WLTP (manuell växellåda)

158 – 161 WLTP (sekventiell robotiserad)
Utsläppsstandard
EM 6D-final

SUSPENSION

Fram: Mac-Pherson fjädring med krängningshämmare
Bak: Torsionsbalk med krängningshämmare
Stötdämpare

Fram: Teleskopisk med FSD-ventil (Frequency Selective Damping)
Bak: KONI FSD (Frequency Selective Damping)
Bromssystem

Fram: Borrade och ventilerade bromsskivor Ø 284 x 22
Bak: borrade skivor Ø 240 x 11
Lättmetallfälgar

17” lättmetallfälgar med 205/40 däck
Elektriskt system

Batteri 250A/50 Ah

595 COMPETIZIONE

257.900 kr

595 COMPETIZIONE

257.900 kr

595 COMPETIZIONE

257.900 kr

TEKNISKA DETALJER

KLAR FÖR ATT KÖRA PÅ BANA.

Exklusivt för 595 Competizione innehåller Performance Pack; Abarth D.A.M. (Mechanical Limited Slip Differential), Sabelt GT tygsäten som standard, nya Montecarlo lättmetallfälgar, dold antenn med aluminium 595 taklock och estetisk anpassningssats. Redo att erövra banan.

MONZA-AVGASRÖR.

Ett omisskännligt vrål har varit soundtracket till generationer av Abarth-ägare. Synonymt med kraft och prestanda: Record Monza-utblåsen är tillbaka i en ny version som låter dig välja själv. Håll aktivt in knappen för att släppa lös din 595 Competiziones vrål eller växla med ett enkelt klick för att få ett sportigt-gentlemannaljud.

MAXIMAL HANTERING, MAXIMAL REAKTION.

Med utgångspunkt från Brembos racingkunnande, består bromssystemet av fasta bromsok av fyra kolvar i aluminium kombinerat med 305 mm ventilerad och perforerad skiva, för att säkerställa snabb respons, minimal bromssträcka och en lugnande känsla, även efter långvarig användning .

GARANTERAD PRESTANDA.

De bakre stötdämparna från Koni, med FSD (Frequency Selective Damping) optimerar körupplevelsen och säkerheten genom att förbättra väghållningen, styrningen och stabiliteten för att säkerställa maximal säkerhet under alla förhållanden.

LJUDPRESTANDA.

Tillgängligt på begäran, BeatsAudio™-systemet: 480 watt, digital åttakanalsförstärkare och har två dome-diskanter installerade i de främre pelarna, två mellanhögtalare (165 mm) i framdörrarna, två fullfrekvenshögtalare (165 mm) i bakre sidopaneler och en subwoofer (200 mm) i mitten av bagageutrymmet i reservhjulsutrymmet.

MOTOR

T-JET, 1368 cm³, rak 4 cylindrar, 4 ventiler per cylinder
Max uteffekt
180 HP (132 kW) @ 5500 g/m
Max vridmoment
250 Nm vid 3000 rpm
Turbo
Garrett GT 1446

Växellåda
5-växlad manuell

5-växlad robotiserad sekventiell växellåda (tillval)
Avgassystem
Abarth-system med 4 slutrör “Record Monza” ventil
Filter
BMC högpresterande insugssystem

Maxhastighet
225 km/h
Acceleration 0-100 km/h
6,7 sek. (manuell växellåda) 

6,9 sek (robotiserad sekventiell växellåda)
Vikt till effektförhållande
5,9 kg/HK
Kombinerad förbrukning (l/100 km)
6,3 (manuell växellåda)

6,8 (robotiserad sekventiell växellåda)
Kombinerad förbrukning (l/100 km) Cabriolet
6,3 (manuell växellåda)

6,8 – 6,9 (robotiserad sekventiell växellåda)
CO2-utsläpp (g/km)
156 WLTP (manuell växellåda)

160 – 161 WLTP (robotiserad sekventiell växellåda)
CO2-utsläpp (g/km) Cabriolet
156 WLTP (manuell växellåda)

164 – 165 WLTP (robotiserad sekventiell växellåda)
Utsläppsstandard
EM 6D-final

Suspension

Fram: Mac-Pherson fjädring med krängningshämmare
Bak: Torsionsbalk med krängningshämmare
UPPHÄNGNING

Sänkt sportupphängning
Stötdämpare

Fram: KONI med FSD-ventil (Frequency Selective Damping)
Bak: Koni med FSD-ventil (Frequency Selective Damping)
Bromssystem

Perforerade och ventilerade 305×28 mm bromsskivor fram, 4-kolvar fasta främre rödlackerade bromsok i aluminium
av Brembo, Perforerade och ventilerade 240×11 mm bromsskivor bak
Lättmetallfälgar

Montecarlo 17” lättmetallfälgar med 205/40 däck

TEKNISKA DETALJER

KLAR FÖR ATT KÖRA PÅ BANA.

Exklusivt för 595 Competizione innehåller Performance Pack; Abarth D.A.M. (Mechanical Limited Slip Differential), Sabelt GT tygsäten som standard, nya Montecarlo lättmetallfälgar, dold antenn med aluminium 595 taklock och estetisk anpassningssats. Redo att erövra banan.

MONZA-AVGASRÖR.

Ett omisskännligt vrål har varit soundtracket till generationer av Abarth-ägare. Synonymt med kraft och prestanda: Record Monza-utblåsen är tillbaka i en ny version som låter dig välja själv. Håll aktivt in knappen för att släppa lös din 595 Competiziones vrål eller växla med ett enkelt klick för att få ett sportigt-gentlemannaljud.

MAXIMAL HANTERING, MAXIMAL REAKTION.

Med utgångspunkt från Brembos racingkunnande, består bromssystemet av fasta bromsok av fyra kolvar i aluminium kombinerat med 305 mm ventilerad och perforerad skiva, för att säkerställa snabb respons, minimal bromssträcka och en lugnande känsla, även efter långvarig användning .

GARANTERAD PRESTANDA.

De bakre stötdämparna från Koni, med FSD (Frequency Selective Damping) optimerar körupplevelsen och säkerheten genom att förbättra väghållningen, styrningen och stabiliteten för att säkerställa maximal säkerhet under alla förhållanden.

LJUDPRESTANDA.

Tillgängligt på begäran, BeatsAudio™-systemet: 480 watt, digital åttakanalsförstärkare och har två dome-diskanter installerade i de främre pelarna, två mellanhögtalare (165 mm) i framdörrarna, två fullfrekvenshögtalare (165 mm) i bakre sidopaneler och en subwoofer (200 mm) i mitten av bagageutrymmet i reservhjulsutrymmet.

MOTOR

T-JET, 1368 cm³, rak 4 cylindrar, 4 ventiler per cylinder
Max uteffekt
180 HP (132 kW) @ 5500 g/m
Max vridmoment
250 Nm vid 3000 rpm
Turbo
Garrett GT 1446

Växellåda
5-växlad manuell

5-växlad robotiserad sekventiell växellåda (tillval)
Avgassystem
Abarth-system med 4 slutrör “Record Monza” ventil
Filter
BMC högpresterande insugssystem

Maxhastighet
225 km/h
Acceleration 0-100 km/h
6,7 sek. (manuell växellåda) 

6,9 sek (robotiserad sekventiell växellåda)
Vikt till effektförhållande
5,9 kg/HK
Kombinerad förbrukning (l/100 km)
6,3 (manuell växellåda)

6,8 (robotiserad sekventiell växellåda)
Kombinerad förbrukning (l/100 km) Cabriolet
6,3 (manuell växellåda)

6,8 – 6,9 (robotiserad sekventiell växellåda)
CO2-utsläpp (g/km)
156 WLTP (manuell växellåda)

160 – 161 WLTP (robotiserad sekventiell växellåda)
CO2-utsläpp (g/km) Cabriolet
156 WLTP (manuell växellåda)

164 – 165 WLTP (robotiserad sekventiell växellåda)
Utsläppsstandard
EM 6D-final

Suspension

Fram: Mac-Pherson fjädring med krängningshämmare
Bak: Torsionsbalk med krängningshämmare
UPPHÄNGNING

Sänkt sportupphängning
Stötdämpare

Fram: KONI med FSD-ventil (Frequency Selective Damping)
Bak: Koni med FSD-ventil (Frequency Selective Damping)
Bromssystem

Perforerade och ventilerade 305×28 mm bromsskivor fram, 4-kolvar fasta främre rödlackerade bromsok i aluminium
av Brembo, Perforerade och ventilerade 240×11 mm bromsskivor bak
Lättmetallfälgar

Montecarlo 17” lättmetallfälgar med 205/40 däck

TEKNISKA DETALJER

KLAR FÖR ATT KÖRA PÅ BANA.

Exklusivt för 595 Competizione innehåller Performance Pack; Abarth D.A.M. (Mechanical Limited Slip Differential), Sabelt GT tygsäten som standard, nya Montecarlo lättmetallfälgar, dold antenn med aluminium 595 taklock och estetisk anpassningssats. Redo att erövra banan.

MONZA-AVGASRÖR.

Ett omisskännligt vrål har varit soundtracket till generationer av Abarth-ägare. Synonymt med kraft och prestanda: Record Monza-utblåsen är tillbaka i en ny version som låter dig välja själv. Håll aktivt in knappen för att släppa lös din 595 Competiziones vrål eller växla med ett enkelt klick för att få ett sportigt-gentlemannaljud.

MAXIMAL HANTERING, MAXIMAL REAKTION.

Med utgångspunkt från Brembos racingkunnande, består bromssystemet av fasta bromsok av fyra kolvar i aluminium kombinerat med 305 mm ventilerad och perforerad skiva, för att säkerställa snabb respons, minimal bromssträcka och en lugnande känsla, även efter långvarig användning .

GARANTERAD PRESTANDA.

De bakre stötdämparna från Koni, med FSD (Frequency Selective Damping) optimerar körupplevelsen och säkerheten genom att förbättra väghållningen, styrningen och stabiliteten för att säkerställa maximal säkerhet under alla förhållanden.

LJUDPRESTANDA.

Tillgängligt på begäran, BeatsAudio™-systemet: 480 watt, digital åttakanalsförstärkare och har två dome-diskanter installerade i de främre pelarna, två mellanhögtalare (165 mm) i framdörrarna, två fullfrekvenshögtalare (165 mm) i bakre sidopaneler och en subwoofer (200 mm) i mitten av bagageutrymmet i reservhjulsutrymmet.

MOTOR

T-JET, 1368 cm³, rak 4 cylindrar, 4 ventiler per cylinder
Max uteffekt
180 HP (132 kW) @ 5500 g/m
Max vridmoment
250 Nm vid 3000 rpm
Turbo
Garrett GT 1446

Växellåda
5-växlad manuell

5-växlad robotiserad sekventiell växellåda (tillval)
Avgassystem
Abarth-system med 4 slutrör “Record Monza” ventil
Filter
BMC högpresterande insugssystem

Maxhastighet
225 km/h
Acceleration 0-100 km/h
6,7 sek. (manuell växellåda) 

6,9 sek (robotiserad sekventiell växellåda)
Vikt till effektförhållande
5,9 kg/HK
Kombinerad förbrukning (l/100 km)
6,3 (manuell växellåda)

6,8 (robotiserad sekventiell växellåda)
Kombinerad förbrukning (l/100 km) Cabriolet
6,3 (manuell växellåda)

6,8 – 6,9 (robotiserad sekventiell växellåda)
CO2-utsläpp (g/km)
156 WLTP (manuell växellåda)

160 – 161 WLTP (robotiserad sekventiell växellåda)
CO2-utsläpp (g/km) Cabriolet
156 WLTP (manuell växellåda)

164 – 165 WLTP (robotiserad sekventiell växellåda)
Utsläppsstandard
EM 6D-final

Suspension

Fram: Mac-Pherson fjädring med krängningshämmare
Bak: Torsionsbalk med krängningshämmare
UPPHÄNGNING

Sänkt sportupphängning
Stötdämpare

Fram: KONI med FSD-ventil (Frequency Selective Damping)
Bak: Koni med FSD-ventil (Frequency Selective Damping)
Bromssystem

Perforerade och ventilerade 305×28 mm bromsskivor fram, 4-kolvar fasta främre rödlackerade bromsok i aluminium
av Brembo, Perforerade och ventilerade 240×11 mm bromsskivor bak
Lättmetallfälgar

Montecarlo 17” lättmetallfälgar med 205/40 däck

595 ESSEESSE

279.900 kr

595 ESSEESSE

279.900 kr

595 ESSEESSE

279.900 kr

TEKNISKA DETALJER

GARRETT TURBOLADDARE.

Prestanda betyder ingenting utan kontroll. Garret GT 1446 överdimensionerade turboladdare med fast geometri begränsar bränsleläckage längs bränslesystemets väggar, vilket säkerställer de allra bästa resultaten hela tiden.

OPTIMERAD KÖRNING.

Varje detalj föddes med prestanda i åtanke: nya sidoluftintag på den bakre stötfångaren ger ökat luftflöde till motorn och laddluftkylaren; den främre bakre stötfångaren, sidokjolarna, spoilern och den bakre extraktorn bidrar till att fästa bilen på vägen.

AGGRESSIV DESIGN FÖR RIKTIGA SKORPIONER.

Ännu mer design, ännu mer yta med den nya växelspaken i kolfiber. För en ännu sportigare 595 Esseesse.

PRESTANDA PÅ DISPLAY.

Lägg till ännu mer karaktär till din 595 esseesse, med sidodekaler, vita spegelkåpor och främre och bakre DAM.

GÖR DIN RÖST HÖRD.

Akrapovič-piporna uppmärksammas med sina nya titan-spetsar (Carbon som standard) och oefterhärmliga ljud. Klättra ombord på 595 esseesse och släpp lös ett ljud som bara är tillgängligt på en 595:a. Slå på de högsta prestandanivåerna och kör aldrig förbi obemärkt.

MOTOR

T-JET, 1368 cm³, 4 cylindrar i rad, 4 ventiler per cylinder
Maximal kraft
180 hk (132 kW) @ 5500 g/m
Maximalt vridmoment
250 Nm vid 3000 g/m
Turbo
Garrett GT 1446

Växellåda
5-växlad manuell växellåda

5-växlad robotiserad sekventiell växellåda
Avgasrör
Akrapovič avgassystem
Filter
Högpresterande BMC-filter

Maxhastighet
225 km/h
Acceleration 0 – 100 km/h
6,7 sek. (manuell växellåda)

6,9 sek (robotiserad sekventiell växellåda)
Effektviktsförhållande
5,9 kg/hk
Kombinerad förbrukning (l/100 km)
6,3 (manuell växellåda)

6,8 (robotiserad sekventiell överföring)
Kombinerad förbrukning (l/100 km) Cabriolet
6,3 (manuell växellåda)

6,8 – 6,9 (robotiserad sekventiell överföring)
CO2-utsläpp (l/100 km)
156 WLTP (manuell transmission)

160 – 161 WLTP (robotiserad sekventiell transmission)
CO2-utsläpp (g/km) Cabriolet
156 WLTP (manuell växellåda)

164 – 165 WLTP (robotiserad sekventiell överföring)
Utsläppsstandard

EM 6D-final

SUSPENSION

Fram: Mac-Pherson fjädring med krängningshämmare
Bak: Torsionsbalk med krängningshämmare
Stötdämpare

Fram: Teleskopisk med FSD-ventil (Frequency Selective Damping)
Bak: KONI FSD (Frequency Selective Damping)
Bromssystem

Fram: Borrade och ventilerade bromsskivor Ø 284 x 22
Bak: borrade skivor Ø 240 x 11
Lättmetallfälgar

17” lättmetallfälgar med 205/40 däck
Elektriskt system

Batteri 250A/50 Ah

TEKNISKA DETALJER

GARRETT TURBOLADDARE.

Prestanda betyder ingenting utan kontroll. Garret GT 1446 överdimensionerade turboladdare med fast geometri begränsar bränsleläckage längs bränslesystemets väggar, vilket säkerställer de allra bästa resultaten hela tiden.

OPTIMERAD KÖRNING.

Varje detalj föddes med prestanda i åtanke: nya sidoluftintag på den bakre stötfångaren ger ökat luftflöde till motorn och laddluftkylaren; den främre bakre stötfångaren, sidokjolarna, spoilern och den bakre extraktorn bidrar till att fästa bilen på vägen.

AGGRESSIV DESIGN FÖR RIKTIGA SKORPIONER.

Ännu mer design, ännu mer yta med den nya växelspaken i kolfiber. För en ännu sportigare 595 Esseesse.

PRESTANDA PÅ DISPLAY.

Lägg till ännu mer karaktär till din 595 esseesse, med sidodekaler, vita spegelkåpor och främre och bakre DAM.

GÖR DIN RÖST HÖRD.

Akrapovič-piporna uppmärksammas med sina nya titan-spetsar (Carbon som standard) och oefterhärmliga ljud. Klättra ombord på 595 esseesse och släpp lös ett ljud som bara är tillgängligt på en 595:a. Slå på de högsta prestandanivåerna och kör aldrig förbi obemärkt.

MOTOR

T-JET, 1368 cm³, 4 cylindrar i rad, 4 ventiler per cylinder
Maximal kraft
180 hk (132 kW) @ 5500 g/m
Maximalt vridmoment
250 Nm vid 3000 g/m
Turbo
Garrett GT 1446

Växellåda
5-växlad manuell växellåda

5-växlad robotiserad sekventiell växellåda
Avgasrör
Akrapovič avgassystem
Filter
Högpresterande BMC-filter

Maxhastighet
225 km/h
Acceleration 0 – 100 km/h
6,7 sek. (manuell växellåda)

6,9 sek (robotiserad sekventiell växellåda)
Effektviktsförhållande
5,9 kg/hk
Kombinerad förbrukning (l/100 km)
6,3 (manuell växellåda)

6,8 (robotiserad sekventiell överföring)
Kombinerad förbrukning (l/100 km) Cabriolet
6,3 (manuell växellåda)

6,8 – 6,9 (robotiserad sekventiell överföring)
CO2-utsläpp (l/100 km)
156 WLTP (manuell transmission)

160 – 161 WLTP (robotiserad sekventiell transmission)
CO2-utsläpp (g/km) Cabriolet
156 WLTP (manuell växellåda)

164 – 165 WLTP (robotiserad sekventiell överföring)
Utsläppsstandard

EM 6D-final

SUSPENSION

Fram: Mac-Pherson fjädring med krängningshämmare
Bak: Torsionsbalk med krängningshämmare
Stötdämpare

Fram: Teleskopisk med FSD-ventil (Frequency Selective Damping)
Bak: KONI FSD (Frequency Selective Damping)
Bromssystem

Fram: Borrade och ventilerade bromsskivor Ø 284 x 22
Bak: borrade skivor Ø 240 x 11
Lättmetallfälgar

17” lättmetallfälgar med 205/40 däck
Elektriskt system

Batteri 250A/50 Ah

TEKNISKA DETALJER

GARRETT TURBOLADDARE.

Prestanda betyder ingenting utan kontroll. Garret GT 1446 överdimensionerade turboladdare med fast geometri begränsar bränsleläckage längs bränslesystemets väggar, vilket säkerställer de allra bästa resultaten hela tiden.

OPTIMERAD KÖRNING.

Varje detalj föddes med prestanda i åtanke: nya sidoluftintag på den bakre stötfångaren ger ökat luftflöde till motorn och laddluftkylaren; den främre bakre stötfångaren, sidokjolarna, spoilern och den bakre extraktorn bidrar till att fästa bilen på vägen.

AGGRESSIV DESIGN FÖR RIKTIGA SKORPIONER.

Ännu mer design, ännu mer yta med den nya växelspaken i kolfiber. För en ännu sportigare 595 Esseesse.

PRESTANDA PÅ DISPLAY.

Lägg till ännu mer karaktär till din 595 esseesse, med sidodekaler, vita spegelkåpor och främre och bakre DAM.

GÖR DIN RÖST HÖRD.

Akrapovič-piporna uppmärksammas med sina nya titan-spetsar (Carbon som standard) och oefterhärmliga ljud. Klättra ombord på 595 esseesse och släpp lös ett ljud som bara är tillgängligt på en 595:a. Slå på de högsta prestandanivåerna och kör aldrig förbi obemärkt.

MOTOR

T-JET, 1368 cm³, 4 cylindrar i rad, 4 ventiler per cylinder
Maximal kraft
180 hk (132 kW) @ 5500 g/m
Maximalt vridmoment
250 Nm vid 3000 g/m
Turbo
Garrett GT 1446

Växellåda
5-växlad manuell växellåda

5-växlad robotiserad sekventiell växellåda
Avgasrör
Akrapovič avgassystem
Filter
Högpresterande BMC-filter

Maxhastighet
225 km/h
Acceleration 0 – 100 km/h
6,7 sek. (manuell växellåda)

6,9 sek (robotiserad sekventiell växellåda)
Effektviktsförhållande
5,9 kg/hk
Kombinerad förbrukning (l/100 km)
6,3 (manuell växellåda)

6,8 (robotiserad sekventiell överföring)
Kombinerad förbrukning (l/100 km) Cabriolet
6,3 (manuell växellåda)

6,8 – 6,9 (robotiserad sekventiell överföring)
CO2-utsläpp (l/100 km)
156 WLTP (manuell transmission)

160 – 161 WLTP (robotiserad sekventiell transmission)
CO2-utsläpp (g/km) Cabriolet
156 WLTP (manuell växellåda)

164 – 165 WLTP (robotiserad sekventiell överföring)
Utsläppsstandard

EM 6D-final

SUSPENSION

Fram: Mac-Pherson fjädring med krängningshämmare
Bak: Torsionsbalk med krängningshämmare
Stötdämpare

Fram: Teleskopisk med FSD-ventil (Frequency Selective Damping)
Bak: KONI FSD (Frequency Selective Damping)
Bromssystem

Fram: Borrade och ventilerade bromsskivor Ø 284 x 22
Bak: borrade skivor Ø 240 x 11
Lättmetallfälgar

17” lättmetallfälgar med 205/40 däck
Elektriskt system

Batteri 250A/50 Ah

ABARTH F595

222.900 kr

ABARTH F595

222.900 kr

ABARTH F595

222.900 kr

TEKNISKA DETALJER

SLÄPP LOSS KRAFTEN.

Var inte rädd för att släppa loss kraften i din Abarth F595. Garrett-turboladdare är speciellt utformade för att minska bränsleläckage längs bränslesystemets väggar, vilket säkerställer bästa prestanda hela tiden.

KÖR SNABBT, BROMSA SKARPT.

Kraftiga inbromsningar i vardagskörning är avgörande. Abarths bromssystem leder bort värmen från inbromsning snabbare, vilket förbättrar din bils reaktivitet när du stannar.

PRESTANDA OCH KONI: EN REN MATCHNING!

En kraftfull prestanda förtjänar bara det bästa: upptäck de bakre stötdämparna från Koni. Tack vare FDS (Frequency Selective Damping) optimerar de din körupplevelse och din säkerhet genom att förbättra väghållningen och styrningen i alla förhållanden.

INSPIRERAD AV SUPERBILAR FÖR ATT INSPIRERA DIG.

Du kommer inte att gå obemärkt förbi med det nya Record Monza Sovrapposto-systemet.
Ge dig ut på vägen med en mer aggressiv vertikal design inspirerad av superbilar och gör dig hörd med samma unika Record Monza-ljud.
Du bestämmer själv om du vill gå med ett diskret sportigt ljud eller släppa vrålet och låta vem som helst vända på huvudet.

Klädd för att imponera.

Skönheten ligger i detaljerna. Abarth F595 kommer i en ny färgpalett med nya blå rallyfinishade accenter som glänsande blå rallyytterbackspeglar och främre DAM. Välj från den färgpalett som finns tillgänglig. Redo att bli beundrad?

MOTOR

T-JET, 1368 cm³, 4 cylindrar i rad, 4 ventiler per cylinder
Maximal kraft
165 hk (121 kW) vid 5500 r/m
Maximalt vridmoment
230 Nm vid 3000 g/m
Turbo
Garrett Turbo

Växellåda
5-växlad manuell växellåda

5-växlad sekventiell växellåda
Avgasrör
Dual Mode Record Monza aktivt avgassystem med 4 slutrör
Filter
Högpresterande BMC-filter

Maxhastighet
218 km/h
Acceleration 0 – 100 km/h
7,3 sek. (7,4 sek. robotiserad sekventiell växellåda)
Vikt-till-effekt-förhållande
6,5 kg/hk
Kombinerad förbrukning (l/100 km)
6.2 – 6.5 (manuell överföring)

6.3 – 6.6 (robotiserad sekventiell överföring)
Kombinerad förbrukning (l/100 km) Cabriolet
6.4 – 6.5 (manuell överföring)

6.9 – 7.1 (robotiserad sekventiell överföring)
CO2-utsläpp (l/100 km)
153 – 158 (manuell växellåda)

153 – 158 (robotiserad sekventiell överföring)
CO2-utsläpp (l/100 km) Cabriolet
156 – 160 (manuell växellåda)

158 – 161 (robotiserad sekventiell överföring)
Utsläppsstandard

Euro 6D-temp

Upphängning.

Fram: McPherson med krängningshämmare
Bak: Torsionsbalk med krängningshämmare
STÖTDÄMPARE

Fram: Teleskopisk med FSD (Frequency Selective Damping) ventil
Bak: KONI med FSD (Frequency Selective Damping) ventil
BROMSAR

Fram: Ventilerade och perforerade Ø 284 x 22 bromsskivor
Bakre Perforerade skivor, Ø 240 x 11
FÄLGAR

Sport 17” mattsvarta lättmetallfälgar

BOKA EN PROVKÖRNING

Bilvärdering

Gör en kostnadsfri värdering på bilen redan idag genom att
fylla i formuläret. Därefter återkommer våra säljare till dig med ett pris.

BEGÄR OFFERT

Med över tio varumärken i vår portfölj så har vi något som passar alla.
Fyll i formuläret så återkopplar våra säljare till dig.

Jag samtycker till att min data i detta formulär samlas och lagras i enighet med Autogruppen’s integritetspolicy när jag väljer att skicka in formuläret.

Boka Provkörning

Jag samtycker till att min data i detta formulär samlas och lagras i enighet med Autogruppen’s integritetspolicy när jag väljer att skicka in formuläret.

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen på vår webbplats.